19 augusti 2013

En alldeles normal måndag

Snart veckans tråkigaste dag avklarad. Nu kan det bara bli roligare:-) Dagen var som alla andra måndagar, fylld av jobb och träning. Idag slog jag på stort och tränade tre timmar alltsomallt. Först en timmes body combat på morgonen, sedan en timmes powerwalk på eftermiddagen för att tanka D-vitamin och därefter en timmes högintensiv Zumba på kvällen. Nu känns det i högra benet minsann.

Idag gjorde jag riktig husmanskost, kållåda. Ni hittar receptet här. Förutom basingredienserna stekta jag upp strimlad bacon samt blandade i ett paket fetaost och lite hackad chilli. Mumsfilibabba! Nu har jag mat i flera dagar för Steve var inte så förtjust i att jag satte fetaost med. Då blir det mer till mig:-)
Igår kväll var det en riktig slapparkväll. Jag underhöll mig med att titta på några avsnitt av den finska komedin Kumman Kaa (köpte DVD-boxen i Finland). Det är lite så att man känner igen sig på vissa ställen:-)
Sen åt Steve och jag en slags gryta som han kokade ihop. Jag vet inte exakt vad som var i den och det vet han nog inte själv heller; men åtminstone kycklinglår, selleri, vitlök, morötter och torkade örter fanns där. Jag blandade också med lite kolhydratfria nudlar i min portion för att få lite mer "fyllning". Det var riktigt gott och efter ett par timmar i ugnen var kycklingköttet jättemört.
I veckan var jag också och köpte på mig lite nötter, frön och kokosnötolja från hälsokostaffären Holland & Barrett. Jag brukar passa på när de har specialerbjudanden, vilket de har ofta.
Såg förresten på Facebook att min ena bror också hade tränat och sprungit hela 460 meter på just under 34 minuter. Hans fru Anna frågade om han hade krupit:-D. Man kan uppenbarligen inte lita på tekniken:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...