16 augusti 2013

After work i vackert London

Igår träffade jag min kompis Mia på middag och drinkar inne i city. När jag var på väg in så slog det mig att jag inte varit till centrum på en månad, förra veckan kom jag mig inte längre än till Putney.

Vi träffades på källarpuben/restaurangen Davy's i St James's. Jag har tidigare ätit på den i Charing Cross (Champagne Charlies) och den här serverade lika bra mat med lika bra service.

Vi valde båda biffcarpaccio till förrätt som formligen smälte i munnen.
Till huvudrätt valde jag örtöverdragen lax med diverse grönsaker. Den skulle ha serverats med riskaka men jag bad om att få gröna bönor istället och det gick hur bra som helst. Rätten formligen smälte i munnen.

Vi orkade ingen efterrätt som för mig skulle ha blivit ost så vi tackade och betalade för oss och fortsatte till barbåten Tattershall castle. Det hör till ett par besök på båten varje sommar för utsikten är ju bara så fin och jag gillar när det gungar lite.
Tack vare att många är på semester så lyckades vi få ett eget bord vid relingen.
Kvällen var skön och ljummen och vi behandlade både roliga och mindre roliga ämnen över ett par glas vitvin-spritzers.

Fantastiska Mia
Det var en mycket blå kväll.
Kan London bli mycket vackrare än så här?!

2 kommentarer:

  1. Ser härligt ut! Om man ändå hade kunnat vara med på ett hörn...

    SvaraRadera
  2. Vi får ta det nästa gång ni kommer hit!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...