31 augusti 2013

Nyinköp

Idag gick jag till sportaffären JC i Wandsworth Shopping Center efter Body Attacken för att kolla om de möjligtvis hade rea på träningsskor. Jag är inte märkeslojal alls utan brukar köpa det märke som är på rea för tillfället. Mina Asics, som troget har hängt med i ett år, hade fått hål på tårna och börjat lukta svett, detta trots att jag alltid tagit av mig skorna genast efter gymet och sprejat antiperspirant sprej i dem. Jag antar att det finns en gräns för hur mycket svett ett par skor kan suga upp och fortfarande hålla sig fräscha:-)

Det fanns inga billiga Asics för tillfället så det blev ett par grå och lila Fila (oj, det rimmade:-)
Tack för trogen tjänst men nu var det dags att skiljas åt.
Jag borde köpa ett par nya gymbyxor också. Mina favoriter, ett par svarta Nike, är nuförtiden mer gråa än svarta efter alla tvättar. Jag skulle gärna köpa samma par igen men det verkar som om de inte har den designen längre. De ska vara knälånga och raka, inte åtsittande, eftersom mina ben ser ännu smalare ut då. De hade inga på JC så jag får kolla H&M efter Zumban kl. 16. H&M:s utbud av träningskläder är inte dumt alls och mycket förmånligt, t.ex. är alla mina träningstoppar nuförtiden H&M. I många av de bloggar jag läser verkar det vara ett måste att kläderna är av senaste snitt för att de ska orka träna. Många ombyten har de också. För mig sitter inte träningslusten i kläderna. Om jag tycker någon träningsform är tråkig så kan inga färgglada träningskläder i världen göra det roligare. Jag kan träna i vilken gammal och urtvättad T-shirt som helst och träningsbyxorna brukar hänga med tills gummibanden släpper av alltför många tvättar. Det är träningsformen och instruktören som avgör om jag återvänder vecka efter vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...