27 juni 2014

Ernst och streaming

Glad fredag på er, äntligen står helgen framför dörren.

Steve är på någon cykeltävling med kompisar och jag har firat framför sommarens första avsnitt av Sommar med Ernst och en Margarita. När Ernst är på TV då är det sommar ... eller jul.
Förutom att jobba en massa så har jag också hunnit gå på gym och så har vi städat lägenheten så nu kan jag slappna av. Jag har också tagit steget in i "streaming-världen" och har betat av de tre första avsnitten i säsong 5 av Mad Men. Såg de första 4 säsongerna på DVD, sent ska syndaren vakna. Nu när jag sett hur enkelt det är att hitta program kommer det säkert att bli en hel del streaming. Jag brukar inte vilja sitta framför datorn på fritiden eftersom jag sitter non-stop på dagarna men TV-utbudet i England, om man har freeview, är värdelöst så vill man inte se samma film för 10:e gången så blir det nog att ta till datorn. Vi har emellertid kabel som vi kan koppla från datorn till TV om vi vill se ett program "på riktigt".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...