26 juni 2014

Midsommar 2.0

Igår träffades samma gäng som firade Midsommar i Wandsworth Park förra lördagen hos Sofia och Kim som bor i Wandsworth Common. Det var så pass nära att Steve och jag kunde promenera dit på 30 minuter. W.C. är ett mycket fint område med en stor park, dammar, grönska och fina viktorianska hus.

Sofia och Kim har en Abessinier-katt som heter Abigail som jag hört är ganska liten och gillar lådor, så vi tog med en flaska vin till oss människor och en låda till henne.
När jag fick se henne så var hon inte så liten som alla sagt utan ganska normal och därmed lite för stor för lådan:-)
Är det meningen att jag ska ha rum att sitta i den här?
Kanske om jag går in från sidan
Nöjda nu?, men att jag ska ligga i den kan ni bara glömma
Midsommarbordet innehöll allt som hör till en midsommarmiddag, sill i olika smaker, lax, nypotatis, potatissallad, hårt och mjukt tunnbröd, Kalles kaviar, ost, sallad mm mm. Jag hoppade över potatisen och brödet och siktade in mig på att spendera kolhydraterna på salmiak som också fanns. Det gäller att prioritera rätt:-)
Allt var så gott och vi åt tills magen stor ut i alla fyra hörn, en snaps gick också ner.
Sofia och Kim hade rest runt i Asien för några månader sedan och bland annat besökt den demilitariserade zonen mellan Nord- och Sydkorea. På remsan mellan länderna odlade man bönor som man tillverkade choklad av. Det kändes lite högtidligt att äta "choklad" som producerats på ett sådant ställe och den allmänna åsikten var att det inte smakade så illa som någon av oss trodde. Lite smaklös kanske men fullt ätbar.
Som vanligt flög tiden iväg när man sitter och har kul men härliga människor och först runt 23-tiden styrde vi kosan hemåt till fots. Det var skönt att sträcka på benen och gå ner maten. Förutom bilarna på de stora vägarna såg vi bara två andra personer under hela promenaden hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...