24 oktober 2015

Fredag på stan

Härligt med lördag igen. Busen väckte oss lite efter 7 så jag behövde inte använda väckarklockan för att stiga upp i tid för min dansklass kl. 8. Det var min första klass där vi rör oss ganska mycket efter att jag sträckte min vadmuskel. Jag undvek att stiga upp på tårna och såg väl därför klumsigare ut än vanligt, men mitt mål var att ta mig igenom timmen utan att riva upp skadan igen och det gick  utan större problem. Snart ska jag bege mig in till stan för att träffa Mia på ett par drinkar och mat. Andra gången på två dagar men det är så man träffas i London och jag gillar det:-)

Igår träffade jag min kompis Jenny. Hon kom upp från Kent med tåg över dagen. Vi började med ett par cocktails på Dirty Martini som ligger alldeles vid Covent Garden Piazza. De har happy hours varje dag så väldigt förmånliga drinkar.
Jag började med en mango- och chili-martini som verkligen brände i halsen, följt av en jordgubbs- och svartpeppar-martini. Martini betyder inte drycken Martini utan cocktail på t.ex. vodka eller gin men som serveras i ett martiniglas.
Efter drinkarna gick vi till en italiensk restaurang i närheten av Holborn som heter Bacco. Jag har varit dit ett par gånger tidigare men inte på ett par år nu. Vi kom dit till kl 18 så vi var inte helt förvånande först på stället:)

Hittade en intressant rätt på menyn, ugnsbakade ljus:-)
Hoppade över ljusen och valde anka med rödkål, färska hallon och pepparrotmousse. Ovanlig kombination men mycket god.
Till huvudrätt valde jag fylld bläckfisk med någon slags tomatsalsa och några slags kuber som jag inte vet vad de innehöll men hela rätten var sååååååå god, det godaste jag ätit på restaurang under en lång tid. Jenny beställde lamm som serverades med en fantastiskt god och mörk sås. Vi var så nöjda med vår mat.
Efter middagen var Jenny tvungen att ta tåget hem eftersom hon hade en resa på ca 1,5 timmer framför sig medan jag tog bussen. Det var så kul att träffa Jenny igen, vi har inte setts sen i somras.
Hemma hade Busen hållit Steve igång ända sedan han kom från jobbet, så jag möttes av en sovande katt och halvsovande Steve när jag steg in i vardagsrummet:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...