15 oktober 2015

Hos veterinären och på AW i finansdistriktet

Hejhej. Steve har åkt iväg på sin vanliga torsdagsträff med kompisar och jag kollar på film tillsammans med Busen, eller han har däckat efter att ha yrt runt som om han haft eld i baken i flera timmar:-)
Igår var det dags för Busens första vaccination. Jag satte hans favoritfilt i buren och så hoppade han direkt in, nyfiken som han är. När vi kom fram till veterinären vägde hon honom (0,8 kg), kände på hans benstomme (antar jag) och lyssnade på hans hjärta. Hon tyckte att hon hörde ett litet missljud (förstod inte ordet hon använde) men hon sa att det inte är ovanligt hos kattungar när hjärtat inte utvecklas lika snabbt som kroppen och att det brukar ordna upp sig. Hon sa iallafall att det inte var något stort "missljud" och hon ska lyssna igen när vi ska dit för nästa vaccination om tre veckor. Själva vaccinationen gick hur bra som helst, han reagerade inte det minsta när hon satte nålen i nackskinnet utan fokuserade på det torkade kalkonköttet som hon gav honom. Duktig pojke:-). Efter nyår blir det väl till att kastrera honom, de gör det från 5 månader och uppåt här, och sätta mikrochip. Hon sa att de använder en större nål för det så lika bra att låta honom bli lite större.
På kvällen åkte jag in till East Sheen för månadens svenska bokklubbsträff. Jag hade bara hunnit läsa 100 sidor av 500 så hade inte så mycket att komma med, men den allmänna åsikten var att boken var dålig så jag hade uppenbart inte gått miste om något:-)

I tisdags träffade jag min kompis Cecilia på AW. Vi gick till ett tämligen nytt ställe som heter M Restaurant i Bank. Dealen var 4 rätter och obegränsat med Prosecco. Servicen, speciellt när vi väntade på vårt bord, var lite oorganiserad och det verkade som om personalen mest yrade runt men det ordnade sig när vi satt oss. Maten kom snabbt och Proseccon fylldes på ännu snabbare, precis som servitrisen lovat oss:-)
Efteråt tänkte vi ta ännu en drink innan vi åkte hem men se det gick inte, alla pubar och många barer hade redan stängt så det var bara att ta tunnelbanan och tåget hem.

1 kommentar:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...