8 november 2011

I höstrusket

Idag har det varit gråare än grått ute och nu verkar det ha börjat regna lite lätt också, precis i tid för när Steve ska cykla till sin kompis:-). Hösten är här. Det ska dock bli 16-17 grader under de kommande dagarna och det tackar jag inte nej till.

Både Steve och jag ser verkligen fram emot resan till Berlin. Ska bli såååå skönt att se något annat. Alla som har besökt staden verkar gilla den, vi också hoppas jag. Enda jobbiga är att flyget går kl 6.45 på morgonen och från Gatwick vilket innebär en 45-minuters taxiresa om trafiken är ok (vilken den borde vara vid den här tiden).

Ikväll gjorde jag LCHF-pasta igen och den blev lika god som sist. Den här gången hällde jag ut pastadegen direkt på plåten när den fortfarande var rinnig. Det ledde till att jag hann få den utbredd innan den stelnade. Jag blandade pastan med stekt bacon och creme fraiche och toppade med riven ost. Jag använde inte all pasta så imorgon blir det pasta med sås på chorizokorv och creme fraiche tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...