18 november 2011

Out and about in Earlsfield

Efter att ha suttit och tryckt hemma och på Starbucks hela veckan var jag desperat efter att få se lite folk...och dricka ett par goda drinkar ikväll. Eftersom jag vet att Steve, som i sin ungdom drack en six pack innan han gick ut, fem dagar i veckan, inte längre är någon större bar- och pubfantast så krävde det lite kvinnlig list för att få ut honom.

Jag förberedde honom för vad som komma skulle lite tidigare idag genom att nämna att jag ville gå ut på ett par drinkar på kvällen. Mitt förslag ledde inte till någon större reaktion vilket jag förväntade mig, jag hade iallafall sått ett frö. Vid 6-tiden på kvällen frågade jag när det passade honom att vi skulle gå ut på ett par drinkar (eftersom mitt tidigare förslag inte hade resulterat i ett tydligt "nej" så tog jag det som ett "ja"...eller minst ett "nja".). Mitt förslag möttes av ett par djupa suckar som jag i min tur bemötte med ännu djupare suckar, 10 minuters sårad tystnad och ett förslag om att vi åtminstone kunde gå till vår lokala pub som ligger 1 minut från där vi bor. Han var tyst i 5 minuter (dvs. funderade över vad som skulle vara minst "plågsamt" för honom) och föreslog att vi skulle åka in till stadsdelen Earlsfield istället som ligger 5 min. bussresa från Wandsworth. Han hade inte besökt pubarna och barerna där på flera år och var därför intresserad av att kolla utbudet. Jag sade glatt ja, fixade mig på 10 minuter (så att han inte skulle hinna ångra sig) och 30 min senare satt vi på bussen.

Det blev precis en sådan fredag som jag önskade mig; goda drinkar, besök på olika pubar/barer och bra live-musik, och i gott sällskap naturligtvis:-). Steve var också nöjd, bara man får ut honom så flyter resten på.
Vi började på Bar 366, som naturligtvis ligger på 366 Garrat Lane. Jättemysig bar mittemot tågstationen. Efter ett par drinkar där fortsatte vi till puben The Wandle där de bjöd på levande musik.
"When I read about the evils of drinking I gave up reading". Håller helt med.
Två killar spelade akustiskt. De både sjöng och såg bra ut...vilket man förstår när man ser publiken på första parkett...idel kvinnor:-)

Vid 11-tiden åkte vi hem igen, passligt avslappnade och trötta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...