27 november 2011

Minneshjälp och lussebullar

Vi vaknade alla pigga och krya imorse, dvs. utan baksmälla. Efter frukost åkte Mia och James hem och några timmar senare åkte Steve till sina föräldrar för några dagar så nu är jag home alone.

Min största rädsla när Steve är borta är att jag ska låsa mig ute, så för att hjälpa minnet på traven har jag satt upp en lapp på insidan av ytterdörren för att påminna mig om att dubbelkolla att jag har nycklarna med mig:).
Idag har jag också hunnit med att baka LCHF-lussebullar efter ett recept som jag hittade här. De blev inte lika fluffiga och gula som dem på "kreatörens" blogg men de smakade som riktiga lussebullar. Julen är räddad!!
Lussebullar och kaffe, perfekt mellanmål.

Klockan fyra var det dags för Zumba igen, den här gången med den nya instruktören. Jag var rädd för att hon skulle vara en av de "långsamma", dvs spendera en evighet på att instruera steg och ha massor av långsamma låtar så att man inte ens skulle bli varm men som tur var var mina farhågor obefogade, det gick verkligen undan och jag svettades.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...