29 november 2011

Höstrusk och myspys

Idag har det varit minst sagt varierande väder. Det började ganska soligt och "varmt" för att övergå till hårda vindar och regn vid 3-tiden. Jag hade inte något emot lite "ruskväder" eftersom jag satt inomhus med tända ljus och lyssnade på min nyköpta CD med julsånger på datorn samtidigt som jag jobbade. Mysigt.

Efter åtta år i England hade jag ännu inte fått köpt CD med julsånger, så efter morgonens Body Conditioning gick jag in på HMW och köpte en CD med julsånger av Frank Sinatra, Dean martin och Sammy Davis Jr. När de nu inte säljer Christer Sjögrens eller Tommy Körbergs julmusik så är de gamla rävarna det andra bästa valet, får inte julstämningar av nyproducerade jullåtar. CD:n har nu gått på repeat hela eftermiddagen.
Man fick till och med ett "pop up"-kort med julhälsning:-)
Idag har jag också försökt mig på att baka saffransbiscotti. De blev riktig lyckade, kanske inte tillräckligt torkade men smaken var det verkligen inget fel på. Ni hittar receptet här. Jag funderar på att göra chokladbiscotti också.
Jag åt ett par med smör på till min "kvällsglögg"
Ikväll hann jag också med att rensa på hyllorna i köket och torka bort all infettad smuts ovanpå köksskåpen (varför bygger de inte skåpen ända upp undrar jag?!). Inte så att dammet syns för utomstående, men det räcker med att jag själv vet att det finns där. Jag är van hemifrån att man ska storstäda kökssåpen och hyllorna inför julen så det kändes dags.

2 kommentarer:

  1. jag har inte hunnit tänka på julen i år, pyntat har jag gjort utan att fundera på det egentligen. Klapparna är halvfärdiga, svårast att hitta nåt åt Krister i år. Hade tänkt åka på en resa till Tallinn, men det tycks vara fullt med ryssar där, hotellen är fullbokade. Efter att jag lämnat in mitt examensarbete del 1 den 16.12 börjar jag fira en välförtjänt jul...

    SvaraRadera
  2. Du verkar verkligen ha fullt upp med studierna så jag förstår helt, när man är inne i något är det svårt att fokusera på annat. Jag och Steve kom överens om att vår julklapp till varandra var får Berlin-resa. Det är så otroligt svårt att köpa något till Steve, han är kräsen som få. Har dock förnyat hans prenumeration på Cycling Magazine, som jag gör till varje jul, och köpt ännu ett par saker:-). Annars brukar jag köpa "upplevelser" som en helg någonstans, konsertbiljetter eller spadag med middag.

    Lycka till med ditt examensarbete!!, det är något jag inte saknar från min studietid:-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...