6 februari 2012

Ny vecka, nya utmaningar

Så har jag avverkat veckans body combat. Det kändes väldigt tungt idag, orkade inte sätta alltför mycket energi bakom mina slag och sparkar. Nå, jag svettades som en gris iallafall och det är det viktigaste. Man börjar märka redan att människor har börjat bryta sina nyårslöften för klasserna är nästan lika stora som de var före jul. Skönt tycker jag som får mer rörelseutrymme.

Idag gjorde jag de godaste och enklaste plättarna hittills, de var fluffiga och porösa och smakade underbart gott av vanilj och kokos. Som vanligt åt jag turkisk youghurt blandat med hallon till. Ni hittar receptet här nere. Det kommer annars från den här bloggen.
Kokospannkakor
Recept 1 person
ca 3 st

2 ägg
1/2 dl grädde
25 g smält smör
1/2 tsk vaniljpulver
1/4-del dl kokosnötsmjöl
3 msk kokosflingor
Kokosfett till stekning

Vispa ihop ägg, grädde och smör. Tillsätt mjöl och och stek ca 3 pannkakor på medelhög värme.
Ät med bär och gärna vispad grädde eller yoghurt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...