8 februari 2012

Vardagsaktiviteter

Brrr, är kallt ute nu, ännu värre eftersom det blåser lite.

Kom just hem från mitt månatliga besök hos kiropraktorn som den här gången också masserade min vänstra käke både från insidan av munnen och utsidan eftersom hon tyckte att den var spänd. That was a first. Nu har jag just ätit en uppsättning kokosplättar och sitter och myser i vardagsrummet med elementet påslaget.

Igår träffade jag Suss för middag i Covent Garden. Vi gick på en franskinspirerad restaurang som heter Cote. Det är egentligen en kedja, och ni vet ju vad jag anser om kedjor, men den här var helt ok. Skulle bra kunna besöka den eller någon annan av dem igen. Att de sedan har en förteatermeny på lite över 10 pund gör ju att man inte förväntar sig alltför mycket heller. Mätta blev vi iallafall och vi kunde sitta där i flera timmar och prata i lugn och ro utan att varken bli störda eller utkastade (många restauranger i centrum speciellt har 2 timmarsgräns).

Suss och jag räknade ut att det gått en månad sedan vi träffades senast. Det är inte klokt vad tiden går. Suss berättade också att hon blivit inkallad att göra sin "juryplikt" i början av mars. I England måste man sitta i en jury om man blir inkallad. Man kan skjuta upp det en tid om man har en bra ursäkt, men när den tiden har gått så får man så lov att pallra sig dit. Ett fall kan ta upp till två veckor att avgöras, vilket ju inte är det ultimata om man har massor att göra på jobbet. Man får nog någon slags ersättning från staten men jag vet inte om man får hela lönen.

Jag är inte övertygad om att ha en jury med "vanliga dödliga" är den bästa metoden för att få en rättvis dom. Vi som inte är utbildade inom juridik har nog svårt att se på saker objektivt, utan att blanda in känslor.

Om ni behöver middagstips så kan jag rekommendera gräddstuvad savoy- och brysselkål. Så gott och hälsosamt. Till kålen åt jag en stekt finsk korv. Mumsfilibabba.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...