20 februari 2012

Slapp söndag, effektiv måndag

Söndagen var lika lugn som vanligt, gick bara ut för att gå till gymmet och en timmes Zumba. Är inte alls någon söndagsfantast, det är bara "dagen före måndag" för mig och därför inte någon höjdardag.

I morse inledde jag dagen med att besöka min GP (läkare) för att ta mitt blodtryck. Det var lite på gränsen när jag var där före jul och hon ville att jag skulle kolla det igen. Nu passerade det testen med glans, 132/81. Jag hade ganska mycket deadlines när jag testade det före jul så det var inte konsigt att det var hög:ish. När jag ändå var på plats så passade jag också på att be om att remiss för att testa mina kolesterol- och blodsockervärden. Jag behövde bara nämna att vi har hjärtproblem i släkten så skrev hon ut remissen utan att tveka:-). Så, imorgon återvänder jag för blodprov. Det är inte på grund av rädsla för hjärtproblem som jag vill testa kolesterolvärdet (kan inte tänka mig att jag har högt blodsocker så lite kolhydrater som jag äter:-) utan jag är nyfiken på om min LCHF-kost har haft någon inverkan. Senast jag provade kolesterolen var för ca 10 år sedan och då var den bra.

Efter några timmars jobb blev det lunch på blomkålsris, en halv LIDL-kabanossi, körsbärstomater och coleslaw. Ikväll ska jag göra LCHF-pizza. Muums filibabba.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...