7 januari 2013

Måndagsmys

Nu sitter vi och jäser i var sin stol efter en trerättersmiddag. Måndagen blir så kul man gör den:-)

Till förrätt gjorde jag bacon/skinklindad halloumi som jag stekte. Till den åt vi ruccolasallad och en blandning på hackad lök, halv hackad färsk chilli, olivolja och svartpeppar.
Steve stod för huvudrätten; ångkokt lax med purjolök som serverades med stekt bacon och vitkål. Gott och hälsosamt.
Till efterrätt gjorde jag en av mina favoriter; limepaj i glas. En fräsch avslutning på middagen.

2 kommentarer:

  1. Åhhh halloumi gud vad gott! Andra gången idag jag har läst om bloggare som äter halloumi, får nog ta mig iväg och köpa det i morgon.
    Limepajen låter också sjukt gott...

    Som du märker har jag 'food on my mind'.

    SvaraRadera
  2. Jo, halloumi är alltid rätt och limepajen är bara så fräsch, skulle kunna äta den varje dag. Nu är det bara för dig att shoppa råvaror och börja experimentera i köket

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...