9 januari 2013

Tis and tat

Nu är allt som påminner om julen nerplockat. Det kändes egentligen helt ok, för nu tycker jag att våren kan komma. Jag köpte också årets första tulpanbukett igår, mina älsklingsblommor. Som jag har väntat på att det skulle bli säsong för dem.

Igår var vi på bio och såg Jack Reacher med Tom Cruise i huvudrollen. Filmen var helt bra, det var bara upplösningen som var lite förvirrande. Det verkar som om regissörers största problem är att få till slutklämmen.
Onsdagen har varit ganska innehållslös och jag känner mig ännu lite seg på grund av min lilla förkylning. Jag gick iallafall till ett mer fartfyllt gympass idag och det kändes bra så månne den inte börjar ge med sig.

Idag fick jag också ett paket som jag beställde förra veckan och som innehöll...
en miniblender. Jag köpte den på Groupon, normalt pris £70, mitt £19. Vi har ju inte så stort kök och då är det bra med grejer i miniformat.
Idag var jag sugen på sallad till lunch med en massa hälsosamma grejer; rökt makrill, räkor, spenat, ruccola, kokt ägg, avokado och fetaost och massor av olivolja över. Mumsfilibabba.
Vi har äntligen börjat söka efter golvläggare på allvar. Nu ska den heltäckande mattan bort en gång för alla. Vi satte en annons på den vanliga online-sajten (där vi hittade vår toalettrenoverare) och har hittills kontaktat tre intresserade. Två av dem skulle ha kommit och kollat ikväll. Kl 7-bokningen var tvungen att omboka till nästa vecka och den vi bokat in för kl 6 fick fel lägenhetsnummer av Steve så han kom och for. Vi hörde någon som ringde på grannens dörrklocka vid 6-tiden så det var säkert han:-(. Vi har inte haft en alltför bra start:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...