28 januari 2013

Sol och regn

Så är en ny arbetsvecka här igen och den började med värsta inkorgattacken, längtar redan till fredag.

Steves kompis Dave har varit här i ett par timmar och sedan kom hans flickvän hit också efter att hon kollat runt i vårt shoppingcenter. Jag har aldrig träffat henne förut men hon var jättetrevlig. I början är det alltid trögt när man inte känner varandra och inte vet vad man ska prata om, men jag tog ledningen och babblade som jag aldrig babblat förut och tillslut kom vi igång. Jag sa åt Steve efteråt att det var inte illa av mej som kommer från ett land där "small talk" inte existerar:-)

Här har regnet stått som spön i backen nästan hela dagen, perfekt när man ändå har mycket att göra. Det är en stor kontrast mot igår när det var soligt och varmt. Som tur var tog vi tillvara den vackra dagen och åkte in till Guildford som ligger 30 min sydväst från oss och strosade runt i stan.

Vi avslutade besöket med en god middag på en italiensk restaurang som var inhyst i en gammal byggnad utan en enda rak vinkel.
Det stekta grönsaker med två olika ostar till förrätt och kyckling med vittvin- och gräddsås till huvudrätt. Potatisen bytte jag ut mot grönsaker.
Imorgon ska golvplankorna komma, nästan 20 paket på 190 centimeter! De kommer att dumpa dem utanför ytterdörren så jag och Steve har lite jobb framför oss att bära upp dem 3 våningar. Jag bävar redan. På onsdag har golvläggaren lovat komma och kolla om de behöver oljas för vi har bett honom köpa oljan. När vi kollar på fakturan står det att de är oljade men när vi talade med säljaren så sa han att de måste oljas. Nå, det skadar verkligen inte med ett eller två extra oljelager.

Gissa vilken mat jag ska göra imorgon? Jo, Pulled Pork. Varför ändra ett fungerande koncept liksom:-) Jag tänker göra bbq-såsen ikväll så är det bara att sätta in köttet i ugnen imorgon när jag stiger upp och det får sköta sig själv i 6 timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...