26 december 2014

Julen 2014

Jaha, så var julen över för den här gången, den gick i blixtfart som vanligt. Idag lyckades min kompis Beatrice och jag få till en lunchpromenad genom byn och behandla allt som hänt sedan i somras. Vi är båda lika värdelösa på att e-posta. Isen hade lagt sig i viken men man kunde fortfarande höra vågornas brus längre ut.
Igår kom min bror med fru och dotter till oss och stannade över natten.
Elen gick ett par gånger men vi hade redan ljus tända så vi behövde inte fumla alltför mycket i mörkret för att hitta tändstickorna och tända ännu fler.
Sara öppnar sina julklappar från oss. Det är full fart när hon är här:-)
Elvis var slutkörd efter julafton. Vi satt uppe till klockan 1 på natten och då kunde naturligtvis inte han gå och lägga sig heller.
Jullunchen är dukad. Fantastiskt gott som alltid.
Efter jullunchen bar det av till kyrkan för julbön kl. 15-16. Vi kom alltför tidigt och tvingades sitta och vänta i 30 minuter på att mässan skulle börja, vi kom till och med före prästen.
Munsala kyrka
Magnus hade tillfrågats av en kompis i byn om han skulle kunna ställa upp som tomte hos dem och han hade inte hjärta att säga nej. Han fick låna kläder av kompisen och med kudde under magen för extra rondöer så traskade han iväg för att skrämma barnen, närmast halvblind av det spretiga håret och skägget.

Elvis var mycket intresserad av skägget och skulle gärna ha tagit ett ordentligt tag med tassarna om han fått.
När Magnus kom tillbaka efter avslutat uppdrag satte vi igång glöggkoket.
Vid 21-tiden kom vi på att det kanske är dags att dela ut julklapparna.
Ska ni aldrig dela ut julklapparna någon gång?!
Elvis är så kul med sitt stirrande. Han sätter sig ofta ner mitt på golvet och sedan tittar på alla i tur och ordning. Man undrar verkligen vad som rör sig i hans huvud.
Ge mig kattgodis!
Elvis håller oftast tassarna borta från julgranen men ibland blir lockelsen för stor ....
Här har jag testat att spela in ett litet videoklipp med Elvis senaste hobby, titta på rinnade vatten.
Nej, nu tror jag att det är dags att värma en kopp med glögg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...