9 december 2014

Liten julmiddag, stor söndagsmiddag och nya träningsskor

Så är det färdigjobbat för idag. Skönt när man lyckats få till en lika "kort" arbetsdag som vanliga kontorsanställda. Idag var min arbetsdag minsann inte kort utan jag satt framför datorn till kl. tio på kvällen. Jag jobbade som en gnu med ett långt projekt i flera timmar bara för att upptäcka att deadlinen är den 11:e, inte idag:-) Nå, skönt att ha hälften gjort iallafall.

Trots allt jobb så hann jag iallafall fixa ihop en liten julskinka som Steve och jag åt tillsammans med den galet goda vitkålsgratängen samt kokt brysselkål. Vi gillar båda brysselkål och skulle lätt kunna äta flera kilo:-)
I söndags promenerade vi till puben The Gardeners för Sunday Roast. Att de fortfarande kan få lönsamhet trots att de säljer söndagsmiddagen för £9,95 är en gåta för både Steve och mig. Det är en kock som delar ut köttet (men man kan mixa) och sedan får man ta hur mycket grönsaker, potatis och yorkshire-pudding som man vill. Steve och jag kunde knappt tro våra ögon när vi såg hur mycket mat som folk lassade på sina tallrikar, barnen också. Inte undra på att de blir konstant utan och måste be kunderna vänta. Vi fick vänta i 20 minuter innan en ny sats kött var färdigt och då hade till och med vissa grönsaker och stuffingen tagit slut helt. Vi kom dock dit kl 14 men framöver kommer vi att vara där redan kl 12 när de börjar servera.

På väg hem från puben tog vi en liten "finare" väg och passerade bland annat Wandsworths "mini-Themsen", ån Wandle.
Vi tog också en sväng in på shoppingcentret eftersom Steve behövde köpa julkort till mig och sina föräldrar. Väl där passade vi på att gå in i en sportaffär där man ofta kan få både skor och kläder billigt. Jag sliter lätt ut tre par träningsskor om året så när jag såg ett par turkos FILA för 15 pund (hade varit 30) så slog jag till. Har blivit förälskad i färgstarka träningsskor. Jag är ingen märkesslav när det gäller skor utan jag köper när det är billigt. De är alla mer eller mindre av samma skrot och korn.
Nej, om det skulle vara dags att klä om sig till kvällens stekmiddag på puben The Rocket i Putney på. Vi ska träffa Thad och Mert utanför tunnelbanan i Putney och så går vi tillsammans dit. Jag har pratat så varmt om stekarna på puben att till och med folk från USA och Turkiet vallfärdar dit:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...