30 december 2014

Dagen före nyår

Ja nu har jag lämnat snön och kylan och anlänt till gröngräs ... och kyla. Det har varit väldigt råkallt här både igår och idag och vi har haft både element och värmeblåsare på för att jaga bort fukten. Nu sitter jag med vardagsrumsdörren stängd, värmen på och massor av tända ljus och myser. Steve har trotsat kylan och gett sig iväg för att träffa sin kompis.
I morse tog jag tjuren vid hornen och begav mig till gymet, ju längre det går mellan gympassen desto jobbigare blir det när jag äntligen pallrar mig dit. Jisses vad det var jobbigt, musklerna kändes som kokt spagetti och då hade jag ändå muskeltränat under semestern, fast naturligtvis inte de rörelser som instruktören använde. Body Conditioning-instruktören är 49 år men den mest vältränade, och äldsta, av alla mina instruktörer. En riktig förebild.

Efter dusch och lunch tog jag bussen till Clapham Junction för lite matshopping inför nyårsfirandet hos oss imorgon. När jag kom hem igen så städade jag undan alla julpynt förutom Nykarleby-stjärnan, den får sprida sitt mysiga ljus ännu i januari, och tömde kappsäcken. Skönt när det börjar bli lite ordning och reda igen.

Till kvällsmiddag bad jag Steve hämta en lammkebab med sallad till mig från vår lokala kebabrestaurang. Efter lite protester så begav han sig tillslut ut i kylan och hämtade maten. Gulle:-)

Portionen var så stor att det räcker till imorgon också.

Julens sista Elvis-bild får beskriva hur slö man känner sig efter alla sena kvällar och allt matfrosseri:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...