13 december 2014

Lucia

Glad Lucia på er alla! Jag har precis titta på den årliga Lucia-konserten på SVT Play, vackert värre! Konserten avslutades med julsångernas julsång, O helga natt, som programledaren sa och jag håller med. Min gamla lågstadierektor brukade alltid sjunga den, men även Gläns över sjö och strand, i kyrkan på julafton så taket nästan lyfte sig, då fick man julstämning. Sedan han dog har de tyvärr aldrig lyckats hitta en sångare som ens är i närehetens hans röstresurser. Han hade en djup barytonröst som var prefekt för alla de vackraste julsångerna.

Efter att jag tittat på Lucia-konsterten hade jag nästan julstämning, men då gäller det att inte titta ut genom fönstret och se det gröna, nyklippta gräset:-)

Nästa år tror jag nog jag ska försöka få biljetter till Lucia-konserten här i London. Biljetterna går som smör i solsken så det gäller att hänga på låset när de börjar säljas online. Jag såg den för några år sedan och den stora kyrkan var proppfull av både nordbor och engelsmän.

Snart är det dags att släpa sig till gymet för lördagens två pass, först det otroligt svettiga Body Attacken och sedan veckans favorit, dansklassen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...