3 januari 2015

Nyåret och årets första dagar

Hej igen, några dagar sedan jag sist hörde av mig men det var varit fullt upp blandat med lathet. Träningen har jag däremot skött, behövs inget nyårslöfte till det, och nu är jag precis hemkommen från gymet efter en timmes Body Attack, har duschat och ätit de sista pajresterna från nyåret. Gillar rester. Innan jag börjar roa mig med ännu ett avsnitt av Historieätarna på youtube (är sååå glad att någon vänlig själ satt upp dem där så att vi kan se den utanför Sverige också) tänkte jag lägga upp lite bilder från de senaste dagarna.

Igår såg middagen ut så här, en hamburgare med bacon och gorgonzolasås med coleslaw istället för potatis och brödet skyfflat till sidan. Steve hade varit sugen på Wetherspoons kycklingvingar i flera dagar så på kvällen promenerade vi in till Putney och The Rocket så att han skulle få sin "vingfix".
När vi kom hem igen lyxade jag till det med ost som blivit kvar från nyår och fröbröd samt överblivet bubbel. Det är rester i alla former nu:-)
Här kommer lite bilder från nyårsaftonen. Vi var 8 stycken som samlades hos oss för lite gemensamt firande.
Jag gav Steve i uppdrag att pumpa upp luftmadrassen eftersom Mia och James skulle sova över och när man står och trampar kan man ju samtidigt surfa på telefonen.
Det blev lite dåligt med fotograferande av maten, och "huvudrätterna" som var två olika pajer, kycklingpaj och medelhavspaj, samt sallad och ostar glömde jag fota helt.

Som drinktilltugg bjöd jag på färdiggjorda smördegskoppar (skulle ha velat ha krustader men det fanns inte) fyllda med kräftstjärtar, finhackad rödlök, creme fraiche, majonnäs och dill. Den andra "godsaken" var pigs in blanket, eller små korvar som rullats in i bacon. Älskar pigs in blanket.
Till efterrätt hade jag gjort vaniljpannacotta med hallon som jag kokat ihop.
Medan vi väntade på tolvslaget satt vi och spelade sällskapsspel, eller det var sju spel i ett. Det var både olika frågesporter, improvisation och "humma låten". Den sista var mest underhållande. Man satt och hummade tills man nästan var röd i ansiktet när de andra inte förstod.

Tyvärr så var Maria och Krister tvungna att ge sig iväg vid halv elva då tröttheten slog till och jag hann inte ens fota dem, men här är en halvsuddig bild av resten av gänget:-)
Så blev det äntligen tolv och vi kollade de TV-sända fyrverkerierna vid Themsen och skålade in det nya året i bubbel.
När den sista raketen hade slocknat var det dags att stöpa tenn för att se hur året skulle bli. Det var en helt ny upplevelse för James och han gick in i det med liv och lust och allt finns säkert inspelat:-). Kim och Sofia hade tagit med sig en tennskopa också så vi slapp smälta det i en kastrull som Steve och jag gjorde för några år sedan.
Steves figur såg ut som en fladdermus. Jag tror jag var den enda som fick pengar så jag var nöjd. Steves stöpning innehöll inga pengar alls så han var mindre nöjd, nå han får låna av mig:-)
Det var en riktigt trevlig kväll, för visst är det roligare att fira in de nya året med goda vänner än att sitta på tu man hand och kämpa för att hålla sig vaken till tolvslaget.

Nej, nu är det dags för Historieätarna igen.

1 kommentar:

  1. Tack, det var trevligt så länge huvudet höll ;)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...