6 oktober 2015

Dagens kattbilder och Mykonos dag 2 igen

Vi börjar få lite rutiner med vår lilla pälsboll. I morse inledde vi dock dagen krypandes in under sängen för att ta bort en liten hög när katten inte hade brytt sig om att gå de fem metrarna till toaletten och sandlådan. Nu vet vi att genast han börjar studsa runt på våra täcken på morgonen ska vi ta honom till sandlådan:-)

Annars har han mest suttit i min famn när jag jobbat idag. Jag gick ut en timme till gymmet och senare på eftermiddagen för Dermapen-behandling och förutom att han var så till sig när jag kom hem igen att han kastade sig över mina fötter, så verkar han inte ha lidit av att vara hemma ensam ett par timmar. Båda gångerna jag kom hem kom han från sängkammaren så han har säkert legat där och sovit.

Ikväll har det dock varit full fart. Han har sprungit som en lurvig kanonkula från rum till rum, hoppat upp i och ur soffan, hoppat upp i våra byxben och varit allmänt hyper. Nu sover han på soffan igen:-)
Dagens lunch blev en lax- och räktallrik med kokta ägg och massor av majonnäs. Jag gav också katten ett par stora räkor och de måste ha varit goda, för varje gång jag passerade honom när han åt så morrade han, det gör han aldrig när han äter vanlig kattmat:-)
Hej till läsarna! Han ser ut som en fladdermus i ansiktet på den här bilden:-)
Så söt vår lilla tjockis.
Det var dagens kattbilder, nu foton från dag två på vår Mykonos-resa.

Den här frukosten åt jag varje dag; bacon, ost, ägg i någon form, stekt svamp, en STOR skål grekisk naturell yoghurt med lite honung och 2-3 koppar kaffe. Deras bryggkaffe var så fantastiskt gott.
Den andra dagen tog vi bilen till en strand på sydvästra Mykonos som hette Ornos. Här lyxade vi till det med var sin solstol. Vi låg och gassade i ett par tre timmar (är inte mycket för solande men jag vill inte vara lika vit när jag kommer hem som när jag for) innan vi åkte in till Mykonos stad.
Staden var så ren och vit ... och blå. Det var ett perfekt drag att åka efter den värsta turistsäsongen för vi slapp trängas.

Det finns många gamla väderkvarnar på ön. De flesta är i dåligt skick förutom de fyra i stan.
Utsikt över Mykonos
En gammal mur
Skuggpaus
Middagen åts på hotellet (ingick i priset). Det var ny 4-rättersmeny varje kväll.
Fantastiskt god lammrätt som tillagats i papper.
Pannacotta är aldrig fel

1. Så roligt med katt! Är väldigt många år sen jag hade kattunge men det är nog det bästa som finns. Om ni ska bort någon helg framöver kan jag komma ner till London och sköta om jag får bo i lägenheten under tiden;) Ska bli roligt att se alla bilder jag förväntar mig att du ska ladda upp:)

1. Ja, det är full fart:-) En kattunge har ganska mycket gemensamt med ett litet barn, framförallt att de båda ska pottränas och det går inte alltid helt smärtfritt. Men, man kan ju inte vara arg någon längre stund när den spänner upp sina stora gråblå ögon:-D

2. Och tack för erbjudandet om att vara kattvakt, det kommer vi nog att ta upp på. Bättre att någon bor här än att vi måste ta honom till katthotell.