8 augusti 2011

Back to business

Så sitter man då på jobbet igen. Timmarna formligen slääääpar sig fram. Jag fick också reda på att vi måste sitta på kontoret ända till slutet av september och inte bara till slutet av augusti som det först var tal om. Orsaken är att de inte hinner få tekniken i ordning så att vi ska kunna jobba hemifrån. Varför är jag inte förvånad?!?

Hemresan igår gick som smort. Det var dock nära att Steve skulle ha tvingats betala extra för sin cykel när han checkade in den i Vasa. Han behövde inte betala något vid incheckningen i Heathrow eftersom väskan var så lätt, men det ville incheckningsdamen i Vasa först inte godkänna och skulle ha sina €60. När jag ännu en gång påpekade att vi inte behövde göra det i Heathrow, och därför inte hade planerat in det penningbeloppet, så gav hon med sig...för den här gången. Det är sällan någon vågar vara flexibel och tänja på reglerna i Finland, allt ska gå enligt manualen, så jag och Steve blev riktigt förvånade. I England kan man i regel förhandla om det mesta och Steve är expert på att få förmånliga internet-, TV- och telefonpaket:-)

När vi landat på Heathrow och fått våra väskor (till och med cykelväskan kom) blev vi upphämtade av en taxi som vi bokat dagen före. När vi reser eller anländer på kvällen så vill vi inte sitta 1-2 timmar på tunnelbanan och bussen utan komma snabbt hem, speciellt om väskorna är tunga och bökiga. Det kostar lite men ändå inte så mycket att det inte skulle vara värt det.

När vi kom hem, och lyckats släpa upp våra väskor tre våningar, öppnade vi alla fönster på vid gavel för att släppa ut den instängda luften, vattnade de halvdöda blommorna och tömde våra väskor. Jag måste genast packa upp bagaget när jag kommer hem för annars vet jag att det blir liggande i veckor.

Jag var inte alltför trött när jag steg upp i morse och det verkar som om engelsmännen äntligen åkt på semester för det fanns gott om plats att stå (inte sitta, så mycket rum finns det sällan) på tåget.

1 kommentar:

  1. Valkommen tillbaka till London! Jag har borjat lasa din blogg nu :)

    Haller med om att taxi e bekvamt nar man kommer till Heathrow. Vi anvander ett jattebra bolag som finns vid flygfaltet, sa man behover aldrig betala extra ifall flyget e forsenat o man maste vanta. £44 till NW1!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...