27 augusti 2011

Morgonstund har guld i mun

Idag vaknade jag lite över sju, pigg som en mört. Det sker inte varje år kan jag säga er. Det förde dock med sig det positiva att jag har fått massor gjort. Före kl 12 har jag hunnit med att baka två pajer som jag ska ta med mig på kräftskivan imorgon och en dubbelsats ostfrallor. På min veckolånga jakt efter engångspajformar har jag också hunnit gjöra en utflykt till B&Q och Homebase. Någon aluminiumform hittade jag inte utan det blev en teflonform istället.

Snart är det dags för en timmes Body Combat pass, följt av städning och sedan står Carolas födelsedagsfest på agendan.
Blåbärspaj med gräddfil (inte LCHF-vänlig:-) och ostfrallor
Västerbottenostpaj utan Västerbottenost. Hoppas att osten jag använde går lika bra. Jag har aldrig gjort den här pajen tidigare men den lär ska vara jäääääättegod med kräftor. Den här gjorde jag efter ett LCHF-recept så att jag får äta något med gott samvete:-). Jag lägger upp receptet om den blir så god som det påstods.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...