11 augusti 2011

Plättorsdag

Idag var jag så sugen på plättar att jag genast ställde mig vid spisen när jag kom hem från jobbet och började grädda. De var mjölfria naturligtvis men blev lika goda som de "riktiga". Jag åt dem med grädde smaksatt med kardemumma samt blåbär. Nästa gång tror jag att jag testar att äta dem med yoghurt, är ingen stor fan av vispad grädde, får lätt äckelkänslor (i mitt tidigare liv åt jag alltid plättar med vaniljglass:-)
Här kommer receptet

3-4 stora plättar/pannkakor

2 st ägg
2 dl grädde
1/2 msk fiberhusk
1/2 dl mandelmjöl
1/2 dl kokosmjöl
- man kan också välja att bara använda mandelmjöl eller kokosmjöl och då tar man 1 dl
En nypa salt

Blanda alla ingredienser och låt svälla en stund. Stek i smör och njut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...