21 augusti 2012

Igår och idag

Sådär, nu har Steve och jag städat lägenheten. Det var så varmt i helgen att vi helt enkelt fick skjuta på städningen till idag när det är runt 20 grader igen.

Åh vad jag är trött på våra skitiga heltäckande mattor som ser likadana ut hur mycket man dammsuger dem. Skulle ha god lust att riva ut dem nu och placera möblerna rätt på betonggolvet. Vi får nog göra ännu ett försök mycket snart att ragga en byggare på webbsajten där vi hittade han som renoverade toaletten. Om vi inte får någon billigare offert så får vi väl ta honom.

Igår åt Steve, jag och Jenny lunch på Bill Wymans (han från Rolling Stones) restaurang Sticky Fingers i High Street Kensington. På måndagar säljs alla hamburgare till halva priset och då lönar det sig verkligen med ett besök.
Väggarna är täckta av minnessaker...
Och taket av speglar:-)
Steves vaniljmilkshake. Smakade som smält vaniljglass. Jättegott men det räckte med några munnar för det smakade väldigt sött.
Så här såg min hamburgare ut, den största man kunde beställa:-) Jag bytte franskisarna mot mera sallad och plockade bort brödet och sen var det bar att hugga in. Biffarna är jättesaftiga och serverades med bacon, ost, svamp och en god sås.

Efter det maffiga lunchen (och middagen) gick vi runt i affärerna ett par timmar. Jag och Steve hittade inget men Jenny var på hugget och hittade både det ena och det andra:-)

Ikväll bär det iväg till Waterloo och after work med två kompisar och ex. kollegor Suss och Hanna. Jag har inte sett Hanna sedan ishockey-VM i maj, när alla finnar samlas på puben Famous Three Kings i West Kensington, och då hann vi bara tala i några minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...