17 augusti 2012

Sommar, sol och träningsvärk

Fredag och sommarväder och det ser inte så pjåkigt ut de kommande dagarna heller. Jag njuter och Steve lider.
I morse vaknade jag redan halv 8 istället för planerade kl. 9. Jag hade sovit uselt hela nattena så när jag äntligen "täcktes" stiga upp så gjorde jag det. Sett från den positiva sidan så fick jag mycket gjort.

Jag jobbade fram till kl 13 när det var dags för 45 minuter "Bums, legs and tums". Är inte mitt favoritpass men när jag nu inte hann i tisdags och vill hinna gå 5 pass i veckan så var det bara att släpa sig dit. Fan vad jag var darrig i benen när jag staplade därifrån. Hon är galen den där instruktören:-) Jag kunde knappt ta mig nedför trappan från gymet. Blir nog till att försöka hinna på tisdagar istället, som förvisso har samma instruktör, men fokus är mer på den övre delen kroppen.

När jag duschat och fixat mig promenerade Steve och jag till Putney för att sträcka på benen. Eller jag hade minsann sträckt på benen tillräckligt, men för att komma ut i solen. Väl i Putney passade jag på att gå in på O2 och be dem utreda varför jag inte kunnat skicka skicka e-post från telefonen på ett par veckor (men väl ta emot utan problem). Personalen verkade ha drabbas av någon slags fredagslättja eller värmeslag för det det tog en stund innan någon orkade lyfta häcken och anmäla sig som frivillig att hjälpa mig. Efter mycket utredande och efter att ha raderat mina e-postadresser och installerat dem igen så fungerade allt äntligen. Jag hade inga sådana här problem med min tidigare Nokia och O2 men med Samsung och O2 så är det något heeela tiden. Verkligen inte det ultimata när man frilansar och behöver kunna kolla e-post med jämna mellanrum när man är ute.

Ett par timmar senare var vi hemma igen och jag gjorde den godaste salladen på länge till middag. Skulle ha kunnat äta hur mycket som helst. Den bestod av färsk spenat, 3 stekta baconskivor, 2 kokta ägg, en knippe kokta bröna bönor, 1 tomat, fetaost, gurka och rostade mandelflarn. Jag smaksatte med malen svartpeppar, örtsalt och olivolja. Perfekt en het dag som denna!
Jag festade också till det med en liten flaska Prosecco. Syrligt och gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...