8 augusti 2012

Film-time och irlänska takter

Hemma igen efter en fulltspäckad dag och kväll. I like.

Jag steg upp vid 8 och jobbade non-stop fram till att magen började knorra vid 12-tiden. Jag har varit sugen på en saftig hamburgare en längre tid nu och idag bestämde jag mig för att det var dags att tillaga en. Jag köpte malet kött, bacon, avocado, lime, rödlök och skred till verket. Jag blandade en massa olika ingredienser i köttet; bl.a. pesto, ägg, chili flakes, grädde osv och formade till biffar som jag stekte i kallpressad kokosolja (INTE silverpaketet som man hittar i livsmedelsaffärer, det är ohälsosamt). Jag åt sedan biffen med stekt bacon, smält ost, rödlök, basilika och hemlagad guacamole. Inget bröd. Jag höll mig mätt på den måltiden resten av dagen och kvällen utan minsta knorr från magen.
Vid femtiden träffade jag Jenny för lite film-time, vi hade nämligen bestämt oss för att kolla på den senaste Batman-filmen. Filmen var hela 2,5 timmar lång men tiden flög iväg. Jag rekommenderar den verkligen.
Efter filmen promenerade vi direkt till puben The Ship som ligger alldeles vid Themsen för att lyssna på live irländsk musik.
Det visade sig vara lättare sagt än gjort att kunna njuta av irländsk musik för människor verkade bry sig noll om musiken och var mer intresserade av sitt eget skitprat. Gud vad folk skrek när de talade, och speciellt kvinnor. Det var helt seriöst bara jag, Jenny och två andra som lyssnade OCH applåderade efter varje låt. Hur otacksamt är det inte för musiker?!
Jag tänker absolut skriva något till puben att så här behandlar man inte skickliga musiker.

När jag kom hem var jag fortfarande inte hungrig men åt ändå två babybel-ostar inlindade i ett par skivor finländsk medwurst, ifall att. Det är också bra att få i sig något salt efter ett par glas vin.
Månne den här förpackningen räcker en stund:-)

2 kommentarer:

  1. en sån förpackning medwurst räcker hemma hos oss några dar när vi har barnen hos oss ; )..Jag har också sett Batman-filmen, tyckte den var jättebra, själva Batman är ju så snygg!!

    SvaraRadera
  2. Jag har gömt förpackningen längst bak i kylen så att Steve inte ska hitta den, den är MIN:-)
    Håller helt med dig, Christian Bale är så otroligt sexig!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...