29 augusti 2012

Lyxig vardagsmat

Vardagen innebär vardagsmat och det är faktiskt alltid något jag ser fram emot efter några dagars frossande. Efter mitt gympass före lunch gjorde jag en mättande sallad på rökt och pepprad makrill, kokt ägg, fetaost, en tomat, gurka, spenat och ruccola och massor av olivolja (ingen olivfantast men oljan mättar länge och är trots allt hälsosam). Den salladen höll jag mig mätt på i 6 timmar tills det var dags för middag.
Det var ett tag sedan sedan jag gjorde blomkålsrisotto men nu var det dags. Jag åt den med stekt korv. Steve, som aldrig ätit min risotto tidigare, tog en munfull i ett obevakat ögonblick och sade förvånat att den är ju JÄTTEGOD och smakar precis som vanligt risotto!. Jag vet, svarade jag:-) Jag lär nog få göra en större sats nästa gång så att den räcker till båda, men då får han riva blomkålen på rivjärn för det är ett projekt i sig att göra det för hand:-) Skulle jag ha rum så hade jag köpt en hushållsassistent med rivmöjligheter.
På lördag åker Steve med sin kompis Dave till Belgien och stannar till måndag. Dave ska skjutsa en tonåring som ska delta i en cykeltävling där och frågade om Steve ville hänga med. Efter att ha kollat med mig om vi hade något planerat så svarade han ja:-) Nästa torsdag är det jag som åker utomlands för en långhelg i Stockholm.

2 kommentarer:

  1. Vad bra med blomålsrisotto! Det skulle nog jag också gilla :)

    SvaraRadera
  2. Jo, den är fantastiskt god utan att bli som en sten i magen som vanlig risotto:-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...