4 oktober 2012

Birdy namnam

Nyss hemkommen från gymet efter ett sent och väldigt intensivt Zumba-pass. Jag hann bara med Pilates i morse. Jag tycker att morgon- eller lunchpassen är mycket bättre för på kvällarna är det fruktansvärt mycket folk på passen att man hela tiden får se upp så att man inte stöter till någon. Det värsta är de som anser att alla andra ska hålla sig undan för dem för att de är märkvärdiga på ngåot sätt. Come on säger jag bara:-)

Igår promenerade Steve och jag in till Clapham Junction och åt på vår favoritindiska, Palace Spice. Eftersom vi bokar via toptable får vi 50 % rabatt så det fruktansvärt billigt varje gång vi är dit. Servitörerna var lika välkomnande som vanligt och sa "thank you" varje gång de gjorde något, vare sig det var att ge oss menyn, servera, plocka bort de tomma tallrikarna eller sätta servetten i famnen på oss:-). Klockan 20 var det proppfullt i restaurangen, och då var det onsdag. Indisk mat är perfekt LCHF-kost om man, som jag och Steve gör, väljer sidorätter (utan potatis) istället för ris och bröd. Vi blir inte äckligt mätta vilket man får av bukfyllnad som ris och bröd.
x

3 kommentarer:

  1. Jag och Reuben äter indisk mat ungefär en gång i veckan...ofta på torsdagar faktiskt som är vår 'curry night'. Men vi beställer hem från en jättebra restaurang här i närheten. Jag känner mig alltid så onyttig när jag äter indisk mat men det kan bero på att jag alltid beställer in samma sak, Chicken Korma! Nom nom nom....

    SvaraRadera
  2. Kollade pa restaurangens hemsida... ser bra ut! Maste komma o testa nan gang. 50% rabatt e ju valdigt formanligt.

    SvaraRadera
  3. Sofia: Såser med kokosmjölk är så gott, och egentligen riktigt hälsosamt såvida de inte smyger in socker också. Måste nog göra soppa på kokosmjölk snart, har ett par recept som väntar. Får invänta en riktig kall och miserabel kväll, då passar soppa bäst.

    Cissi. Jo den är riktigt bra och rabatten är pricken över i. Vi måste boka in ett besök dit när vi kommer tillbaka från semestern.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...