10 oktober 2012

Sent ska syndaren vakna

Steve sitter och sorterar sina kontoutdrag och ebay-papper från de senaste 12 månaderna. Han har suttit och suttit och skrivit ut alla nödvändiga papper och ska ta med sig till sin bokförare imorgon. Han suckar och stönar och säger att bokföraren inte kommer att få ordning på alla papper. För att göra saken värre så har han inte öppnat ett separat konto för sin verksamhet utan allt har gått in och ut från hans vardagskonto. Inte lätt att hitta utgifter och -inkomster som hör till hans affärsverksamhet bland alla Sainsburys-, restaurang- och pubinköp. Jag frågade varför han inte öppnade ett nytt konto specifikt för affärer när jag gjorde det ifjol när jag skulle bli egenföretagare?? Det var inte precis så att han inte visste om det för jag hade förklarat fleeeera gånger VARFÖR man borde ha ett separat affärskonto. Ibland förstår jag inte hur jag ska säga en sak för att det ska gå in i skallen på honom. Det går bara rätt igenom. Nå, nu får han ta konsekvenserna av att han  ignorerade mina råd, ännu en gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...