1 oktober 2012

Hemligheten avslöjad

Idag fick Steve sin julklapp av mig, 4 nätter i området Cinque Terre på italienska västkusten. Jultomten kommer tidigt i år:-). Nästa veckas fredag bär det iväg med BA till Genua varifrån vi åker tåg 1,5 timme till vår slutdestination.

Cinque Terre består av fem byar och för att få lite variation kommer vi att bo två nätter i Corniglia och två i Monteresso. Hoppas vi får tur med vädret, det borde vara runt 20 grader nu på dagarna och inte alltför ostadigt, perfekt Steve-väder. Ska bli såååå skönt med lite semester och vad kan vara bättre än Italien med sin historia, mat och natur. Hoppas Steve tycker likadant för det är ju trots allt hans present:-)

Idag har jag också hunnit gå på två gympass, Body Combat och Zumba och nu har jag just ätit en sallad med massa mättande godsaker. En av ingredienserna var "Steve's leaves". Jag skulle normalt aldrig köpa en liten påse blandsallad för £1.30 men när de nu sålde den till rabatterat pris så köpte jag den bara för namnets skull:-)

xxx

4 kommentarer:

  1. Åh vad kul! I vilken av byarna kommer ni att bo?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi kommer att bo i Corniglia och Monteresso. Du får gärna ge en massa tips om du vill så slipper vi göra alltför många misstag:-)

      Radera
  2. hoppas ni får en riktigt skön och avkopplande resa med värme och sol.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det ska bli skönt att se något annat OCH äta gott.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...