28 oktober 2012

Söndag i Twickenham

Idag tog jag tåget in till Twickenham för publunch med Steve och hans kompis Duncan. Duncan flyttade nyligen dit med sin familj och är intresserad av att kolla pub- och restaurangutbudet i området. Duncans fru och son var dock borta över helgen. För oinsatta så ligger Twickenham ett stenkast från Richmond och är Londons rugbycentrum.

Vi började rundturen på mysiga puben The Sussex Arms som hunnit bli både Steves och Duncans favoritpub eftersom de nästan bara säljer Ale. Dessutom byter man ut många av sorterna varje vecka. Gillar man lager gör man sig inte besvär till den här puben eftersom de bara har en sort:-). Vi hade tänkt äta här också men det var så fullt att vi nöjde oss med en pint, i mitt fall en pint diet coke.
Vårt nästa stopp på rundan blev puben The Eel Pie och här lyckades vi få bord. Killarna åt Sunday roast medan jag återvände till min lågkolhydratkost och åt hamburgare med sallad och extra ost och drack ännu en pint diet coke. Jag lämnade naturligtvis brödet vilket servitören kommenterade med "Oh, she is on the Atkins diet" när han kom för att plocka bort tallrikarna. Jag befann mig på toaletten så jag hade inte möjlighet att rätta honom och säga att det faktiskt är LCHF:-).

När vi ätit klart fortsatte vi mot Themsen och Duncan visade oss en vacker park med minst sagt ovanliga statyer. Parken lär ska vara privatägd.
Vi avslutade vår lilla pubrunda på puben The Barmy Arms som låg alldeles vid floden och kunde ståta med en äkta öppen spis. Där kunde vi ha suttit och halvslumrat länge i värmen från brasan.
Jag har aldrig utforskat Twickenham tidigare men blev glatt överraskad. Stadsdelen är som en lillebror till Richmond och jag kan tänka mig att den är ännu vackrare på sommaren.

3 kommentarer:

  1. Åhh, vi tillbringade en halv dag i Twickenham i våras, så jag känner till båda pubarna du nämner. Roligt att se bron över till Eel Pie Island också. Vi smög oss över och kollade runt lite.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Det verkade ha gått vilt till på den där ön på 50- och 60-talet. Allt verkar ha varit roligare förr:-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...