4 november 2012

Beskattat och klart

Pust. Jag skickade just in min skattedeklaration online till de brittiska skattemyndigheterna. Det lär ju ska vara så enkelt men jag satt i en timme och fyllde i X antal sidor och klickade ja och nej mer eller mindre på vinst och förlust. Skatter och lagar är ju inte precis mitt favoritområde och det gör ju inte saken lättare när allt är på engelska.

När jag äntligen kom till sista sidan och systemet beräknade hur mycket skatt jag skulle betala så blev både inkomsten och skatten alldeles för hög. Efter lite funderande så insåg jag att jag nog inte skulle ta upp vad jag tjänat i mitt tidigare jobb eftersom jag redan betalat skatt på de inkomsterna. Sedan tog det ytterligare 10 min innan jag lyckades radera den informationen. Nu är det iallafall ivägskickat och jag antar att någon kollar och återkommer till mig om något är oklart. Den 31 januari ska första skattedelen betalas så det finns tid att reda ut eventuella fel. Jag känner mig minst sagt lättad över att det äntligen är gjort, har planerat att göra det sedan i maj:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...