26 november 2012

Julmiddag

Här kommer några bilder från vår trevliga julmiddag på Baltic. Vi åt och drack i över tre timmar och tiden bara flög iväg. Den brukar göra det när man har trevligt och mycket att tala om. Jag tror alla våra servitörer var östeuropeer som det kändes väldigt genuint:-)
Jag åt gravad lax med några slags potatisplättar och smetana till förrätt.
Och till huvudrätt blev det faktiskt samma som på fredagen, Bigos, en polsk köttgryta. Den här gången serverades den med "potatisklimp". Inte alltför många så jag åt upp dem. Rätten var riktigt god men jag undrar om den inte var godare på fredagens pub:-)
Jag valde kaffe med polsk vodka till efterrätt som värmde skönt.
Steve provade på ryskt te som man satte syltade körsbär i. Sött men ganska friskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...