7 november 2012

Den som "lever" får se:-)

Plötsligt så har det nästan gått två dagar sedan jag senast postade ett inlägg. Tiden går snabbt när man har roligt, eller i det här fallet mycket att göra. Nu är klockan redan snart midnatt och så har ännu en kväll gått.

Igår promenerade Steve och jag iallafall in till Putney för middag på mysiga Hudsons. Maten var lika god som vanligt. Den här gången beställde jag fyllt kycklingbröst inlindad i bacon som serverades med ostsås. Sweet lord vad det bröstet var stort, skulle säga att det snarare var ett kalkonbröst. Jag undrar vad de hade utfodrat hönsen med, steroider?. Mycket gott var det iallafall och jag slickade nästan tallriken efteråt.
Här är en bild av Steves efterrätt, banoffee pie. Jag har aldrig tyckt om jättesöta efterrätter som banoffee pie  (typ bara grädde och lite banan), än mindre nu, men den de serverar på Hudsons är himmelsk. Jag tog ingen egen efterrätt men smakade ett par skedar av Steves. Den här pajen består av kolasås, tjock vaniljsås, banan och krossade kex. Grädden serveras bredvid. 10 poäng av 10 möjliga säger jag. Efter middagen tog vi bussen hem, vi var helt enkelt för mätta för att gå ett steg extra.
Idag har det blivit andra rätter. När jag nu har god rårörd lingonsylt i kylen så tar jag varje tillfälle att få äta den och idag shoppade jag kyckling- och grislever när jag var till butiken. Jag frös in grislevern men stekte kycklingen i massor av smör och kryddade med både chilikrydda och svartpeppar. Älskar den kryddstarka kycklinglevern som de serverar på turkiska restaurangen Cirrik i Richmond.
Jag åt levern med stekt lök, coleslaw och naturligtvis lingon.
Nej, nu är det dags att gå och lägga sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...