1 november 2012

Italiano

Ahhh, dagens att göra-lista är avklarad och nu kan jag slappa med ett glas rödvin. Jag öppnade flaskan redan förra veckan så borde väl dricka upp det innan det blir gammalt.

Idag har jag jobbat, gått två pass på gymmet, jobbat lite mera, målat klart väggarna i hallen (nästa steg är att måla alla dörrar och dörrkarmar, vi har 5 av dem!) och avrundat med att baka tre satser bröd; 2 fröbröd och 1 sats ostfrallor.

Gårdagens middag med Suss var super, både sällskapet och maten. Vi besökte en italiensk restaurang som heter Taberna Etrusca och ligger i Bank. Jag hade ätit där tidigare men hade inget minne av det alls förrän Suss, som har bättre minne än jag, påminde mig om det:-). De hade ett 50 % rabatterbjudande och man fick verkligen värde för pengarna.

Till förrätt valde vi avocado-, mozzarella- och tomatsallad. Jag gillar normalt inte avocado men den här var riktigt färsk och smakade knappt gräs alls.
Finns det dragonsås på menyn så beställer jag den rätten. Dragon är perfekt med kyckling. Till sidorätt beställde jag gröna bönor med smör och mandel. Det italienska köket är perfekt när man äter lågkolhydratkost.
Till efterrätt delade vi på en osttallrik. Det ser inte ut som mycket ut för världen men vi orkade faktiskt inte äta allt. Är man hungrig ska man äta en bit ost
När det var dags att åka hem igen beslöt jag mig för att ta den "långa vägen hem", dvs. District Line till East Putney, vilket betyder 15 stationer, och sedan buss därifrån vilket tar ca 5 minuter. Jag hann precis läsa igenom hela torsdagens tjocka nummer av Evening Standard. Har inget emot tunnelbanan om jag inte har bråttom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...