30 november 2012

Första advent

Nu har dagarna rusat iväg igen och jag har knappt hunnit med. Nu har jag iallafall tagit helg. Lägenheten är städad och julpyntet framtaget och uppsatt.

Mina nitståvlar kom på posten idag och jag beslutade mig för att de är en keeper. Nu är det bara motorcykeln som fattas.
Till middag gjorde jag en blandning med stekt malet kött och savoy-kål, en skvätt grädde och många olika kryddor.
Det första adventsljuset är tänt. Jag skall ut imorgon så jag tjuvstartar dedan idag,
Nykarleby-stjärnan är också upphängd, liksom de röda julgardinerna som ger Steve sura uppstötningar:-) Han tycker att det blir för mörkt, jag tycker att det blir mysigt. Han får stå ut de få veckor som jag har dem uppe helt enkelt för här ger jag mig inte:-)
Imorgon blir det middag och drinkar i city med min kompis Annika. Ser verkligen framemot det, vi har inte setts på flera månader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...