24 november 2012

After work i Hammersmith

God morgon alla glada. Här vaknade vi upp till en väldigt grå himmel men det är ju iallafall helg så det stör inte mig nämnvärt. Har just ätit frukost och om 1,5 timme är det dags för lite svettig Body Attack.

Igår åkte Steve och jag in till Hammersmith för att träffa Ivonne och Seth på middag och några drinkar. Vi träffades på den mysiga puben The Blue Anchor som ligger alldeles vid Hammersmith Bridge.

Bland alla pajer och fritterade rätter hittade jag den perfekta LCHF-rätten, en polsk gryta med nötkött, korv, bacon och sauerkraut (surkål). Den skulle normalt ha serverats med vitlöksbröd (?!) men jag bad om en sallad istället. Grytan var jättegod och mättande, skulle inte tveka att beställa den igen. Man hittar alltid en thailändsk eller indisk rätt på pubmenyer, aldrig polsk, så det här var en kul nyhet. Jag antar att det bor många polacker i området:-)
Vi satt och pratade flera timmar och hann behandla både jobb, julplaner, senaste bondfilmen och den eviga frågan, vem är den bästa Bonden genom tiderna:-)
När Steve och jag promenerade till bussen var det helt vindstilla och Hammersmith Bridge speglade sig perfekt i vattnet.

Ikväll blir det julmiddag med ett gäng kompisar. Vi ska besöka den östeuropeiska restaurangen Baltic. Jag har varit där ett antal gånger tidigare och tycker maten är riktigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...