9 november 2012

Eftermiddagsutflykt till Richmond

Har just landat hemma efter en eftermiddag och kväll i Richmond. Steve hade anställningsintervju i Richmond kl 15 och frågade om jag hade lust att hänga med. Efter att ha jobbat nästan non-stop hela veckan så var jag inte sen att nappa på förslaget fast det skulle innebära kvälls- och helgjobb.

Medan Steve svettades på intervjun lyckades jag bränna 150 pund på 30 minuter. Ibland har man flyt:-)

Efter intervjun, som verkar ha gått så bra som den kunde (alltid svårt att få folk att förstå varför man, efter att ha jobbat för sig själv i en helt annan bransch, faktiskt vill återvända till sina "rötter") gick vi till puben Prince's Head för en väldigt sen lunch/tidig middag. Vi kom dit vid 16-tiden och då var det så här lugnt och skönt.
Jag åt kyckling med dragonsås som förrätt igen. Jag beställde också ensam förrätt, och när servitören kom så ställde han den i mitten av oss och sa att "Jag antar att ni skall dela". Han såg lite överraskad ut när jag sa att nej, det är endast till mig. Jag skäms inte för att jag gillar mat:, speciellt inte när jag senast åt kl 8:-)
En timme senare var det uppenbarligen "beer o'clock" för puben fylldes av törstiga män från ingenstans:-)
Steve funderade på dessert och fick den här imponerande menyn som var en halv meter hög.
Efter middagen gick vi till Pig's ears för ännu en drink och tog sedan bussen hem. Det fick vi emellertid ångra, för efter 20 min bussresa togs bussen helt plötsligt ur trafik i Barnes. Sedan stod vi och småfrös i 15 minuter innan nästa buss kom och då fick vi veta att den bara gick till Putney Station. Där gav Steve och jag upp och gick resten av vägen. Jag fattar inte varför de plötsligt ändrar en bussrutt, inte ens den första busschauffören visste att han skulle avbryta mitt i förrän vi kom till Barnes. Jag var iallafall tillräckligt smart och vägrade betala igen när den nya bussen kom medan andra glatt viftade med sina Oyster-kort. Vi såg dem sedan stå och vänta på den tredje bussen. Det blev en dyr resa.

Så vad köpte jag då under min 30-minuters shopping spree?!:-)
Jo, en svart axelväska i läder av märket Bibi från House of Fraser (det är "the place" att köpa designerväskor när det är rea). De hade 30-40 % rabatt och då var det bara att slå till eftersom jag sökt den perfekta storleken länge. Den måste rymma plånbok, telefon, kamera, nycklar, ev. A-Z kartbok etc och fortfarande se snygg ut. Den här är ca 20x10 cm. Jag gillar gulddetaljerna i hörnen.
Väskan har hela tre fack. Alla väskor har numera mobiltelefonfack men den här har två stycken, ett för telefoner av iPhone-storlek och ett för den större Samsung-telefonen antar jag:-)
Jag slank också in på Zara Home och kom ut med en mycket vacker glasburk för örontopsar och två söta kaffekoppar som jag kommer att använda för desserter.
Inte dåligt för 30 min shopping eller hur!?

2 kommentarer:

  1. Fin väska och fina koppar! Ush south circular till eller från Richmond står ju allt för ofta stilla. Jag fastnar nästan alltid där om jag inte åker tidigt på morgonen eller vid midnatt...

    SvaraRadera
  2. Tack, det är alltid kul när man äntligen hittar något som man sökt länge, och på rea dessutom:-).

    Ja jag fattar inte varför de gör sådär, det verkar precis som om vissa linjer har mindre prioritet än andra och får glatt vänta på andra tåg eller tas helt plötsligt ur bruk när det gäller bussar. De borde ju veta vilka linjer som är mer fulla och när och planera in mängden tåg och bussar i samma omfattning, men inte på bekostnad av andra resenärer.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...