12 februari 2013

Gott och blandat

Brrr, kylan fortsätter. Kollade just vädret för Jersey och det ser helt ok ut, de utlovade regnskurarna varje dag har förändrats till moln och ca 10 grader, varmare än här iallafall.

Idag har både Steve och jag varit och fått massage, först jag en timme och sedan Steve. Han hade pratat om det i nästan ett år och senast jag var och hälsade på min kiropraktor så bokade jag massage till honom samtidigt. Han var väldigt nöjd när han kom tillbaka. Man borde egentligen gå flera gånger i månaden i början för att börja reda ut muskelknutarna, men det är tyvärr inte billigt så en gång i månaden får räcka.

När jag kom hem gjorde jag kokosplättar som jag åt med hallon blandat med creme fraiche, hade ingen yoghurt. Fräscht och gott. Det är ju fastlagstisdag idag men jag hoppar över semlor eftersom jag inte tycker om dem alls, eller snarare vispade grädden som ger mig ordentliga kväljningar varje gång jag äter mer än en matsked. Det är något med konsistensen som ger mig äckelkänslor.
När jag kom hem efter massagen hittade jag ett paket utanför dörren adresserat till Steve. När Steve kom hem och öppnade det så visade det sig vara en chokladask från resebyrån som vi ska åka till Jersey med och som önskade oss välkomna hem. Och vi som inte ens har åkt på resan ännu:-) Chokladen var från Hotel Chocolat så inget Cadburys-skit.
Vi fick också ett kort som välkomnade oss tillbaka från resan. Posten var lite väl effektiv den här gången men en bra gest måste jag säga. Det är de små detaljerna som gör det.

2 kommentarer:

  1. jo, massage rekommenderas nog regelbundet ; )
    Låter trevligt med resa till Jersey, ett ställe jag också kunde tänka mig att åka till. Har hört att det skulle vara dyrt där, kanske misstagit mig...
    Hoppas inte resebolaget bokat fel datum åt er när ni redan får er hemkomstpresent...men de skickas säkert ut i god tid, bara.

    Trevlig resa önskas åt er!

    SvaraRadera
  2. Jersey är ett skatteparadis så de som bor där har pengar och därför de högre priserna, typ som Schweiz. Ser verkligen fram emot lite omväxling och det var perfekt timing för idag blev renoveringen klar. Yippee

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...