8 februari 2013

Renoveringen fortsätter

Äntligen fredag. Det har varit en otroligt hektisk vecka och det lär inte lugna ner sig till helgen heller vad det ser ut. Golvläggaren skulle ha kommit och avslutat arbetet igår, efter att han och hans fru varit och talat med en präst inför hennes mammas begravning. Han skulle ha kommit vid 12-tiden men ingen golvläggare dök upp på hela dagen, han textade eller ringde inte heller vilket var konstigt för honom. Vi antog att något hade hänt i och med den förestående begravningen eftersom det var omöjligt att han hade tagit pengarna för jobbet och försvunnit då vi ännu inte betalat honom:-)

I morse textade Steve och några timmar ringde golvläggarn upp och berättade att hans fru hade fått någon slags mentalt sammabrott. Hon hade inte haft mycket till övers för sin morsa under många år men nu när hon var död och de var för sent att "tala ut" så hade hon uppenbarligen drabbats av dåligt samvete och både skrikit hysteriskt och sparkat i dörrar. Sent ska syndarn vakna säger jag bara.

Han sade att han skulle kunna komma på lördag men vi kommer att föreslå måndag istället så kan vi själva olja golvet i vardagsrummet två varv och han behöver bara komma hit och sätta fast de sista golvlisterna och kanske sätta upp våra nya element som vi köpte online för några dagar sedan. Vi beställde dem på onsdag och fick dem på torsdag. Där kan man tala om snabb service. De här är snyggare, mer än hälften tunnare och 20 gånger lättare (de vi har nu innehåller cementblock). Golvläggaren sa att de vi har drar otroligt mycket el så det kommer säkert att märkas på våra framtida elräkningar.

Idag har vi iallafall målat sängkammaren klart och oljat golvet en andra gång, så imorgon kan vi äntligen flytta tillbaka sängen och många andra saker dit igen. Vi tänker också hinna olja vardagsrummet två varv så att vi kan flytta tillbaka alla sakerna på söndag. Gud vad jag är trött på allt släpande.

När allt var oljat och klart flydde vi lägenheten och besökte Battersea Beer Festival. Den här festivalen fokuserar mest på Ale och erbjuder över 150 sorter. Jag tycker inte om Ale men Steve är ett fan. Ale-drickare är lite av öldrickarnas överklass. Meningen var att de skulle haft engelska viner också, vilket intresserade mig, men på grund av att de inte fick tillstånd i tid, tror jag det var, så blev det inte av till min stora besvikelse.
 90 % av besökarna var män, kvinnor tycker ofta inte om ale.
De sålde också olika lockande maträtter och jag slog till med en polsk rätt, Bigos, som är en jägargryta med kött, korv, surkål och bacon. Den var riktigt god.
Nu är vi hemma igen och jag ligger i sängen i vardagsrummet och tittar på TV. Både ryggen och ena benet (alltid det högra som är längre) värker av allt stående och böjande när jag målade väggarna.

Igår träffade jag Nina på Westfield shoppingcenter i Shepherds Bush för att se katastroffilmen The Impossible med Naomi Watts och Ewan McGregor. Den handlar om en spansk familj som överlevde tsunamin i Thailand 2004 år sedan, den är mao baserad på en verklig händelse. Helt bra film men den fick en inte precis på gott humör.
Vi hann också med att äta middag och jag festade på en gudomlig sallad med grillad halloumi.
Så det ser ut som om morgondagen också kommer att vara fullspäckad av arbete. Få se om jag orkar gå på några gympass det beror på om mina värkande muskler har återhämtat sig till imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...