20 mars 2014

Goat race

Igår mejlade Sofia och frågade om jag skulle vara intresserad av att gå på goat race mellan Cambridge och Oxford universitet första söndagen i april. Jag, som är öppen för det mesta, svarade naturligtvis ja omedelbart. Jag fick också Steve med mig genom att inte ge ut för mycket information och tvinga honom att fatta ett snabbt beslut så att jag skulle kunna köpa biljetter (han är verkligen ingen villig turist i sitt eget land :-).

Varje år hålls getkapplöpning i östra London där en get springer för Cambridge University och den andra för Oxford. Tävlingen verkar vara mycket poppis för de har tvingats minska antalet biljetter som säljs för att alla ska kunna få en glimt av kapplöpningen. Jag tittade på några youtube-klipp från tidigare kapplöpningar och man kan inte säga att geterna springer med andan i halsen utan snarare att skötarna får locka dem framåt med mat:-) Enligt Sofia så använder de splitternya getter i år som kanske har lite spring i benen.
Bild från timeout

2 kommentarer:

  1. stackar getter, allt ska de använda i kapplöpningar nuförtiden..varför kan inte människorna själva göra jobbet och röra på sig tänker jag då alltid..? Men det är väl enklare att låta nån annan springa ;)

    SvaraRadera
  2. Det ordnas nog massor av olika charity-löptävlingar, roddar, maraton och andra evenemeng för människor här i England så de vill väl ha lite variation. Getterna på videoklippet jag såg verkade inte bry sig utan strosade framåt i maklig takt:-). Något jag skulle vilja besöka är "ostrullningsfestivalen" i västra England där man rullar en ost nedför en mycket brant backe och den som får tag i osten, utan att bryta arm eller ben i proscessen, vinner:-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...