27 mars 2014

Intensiv vecka

Den här veckan har det varit full rulle, speciellt ur jobbsynpunkt, jag har inte ens varit till gymet sedan i måndags för varje minut har behövs till jobb. Lite nöje har jag emellertid sett till att jag klämt in.

I måndags åt jag lunch med Jenny på en pub i Soho. Vi har inte träffats sen före jul så det var dags att catcha up. Det var riktigt avslappnande att sitta på en halvtom pub vid 14-tiden och se när turister och annat löst folk passerade.

Jag har också tittat på min jul-DVD som jag fick av mina föräldrar. Den var en inspelning av en pjäs med Galenskaparna och After Shave. Vem minns inte "Macken" eller "En himla många program" som gick för många herrans år sedan. Borde köpa dem DVD:na också.
Eftersom det inte funnits mycket tid till matlagningen på dagen så har jag plockat ihop vad jag hittat i kylskåpet; kokta ägg, avocado, kokt sparris, ibland ost, och en rejäl klick med majonnäs. Enkelt men så gott och hälsosamt.
På tisdag kväll mötte jag upp med Hanna som jag lärde känna på min tidigare arbetsplats. Hon är också finländare. Tyvärr så har hon beslutat sig för att flytta tillbaks till Finland så fort hon sålt sin lägenhet, så typiskt:-(

Jag hade bokat bord på ett stekhus som heter The Grill on the Market i Smithfield. När jag får chansen så väljer jag alltid restauranger som ligger långt från västra London eftersom jag ändå rör mig där hela tiden annars.

Jag började med någon slags skaldjursblandning med musslor, räkor och härlig sås.
Till huvudrätt beställde vi var sin stek naturligtvis (50 %) rabatt. Jag tog sirloin-stek med bernaisesås. Steken gick bra att tugga men det var ett elände att skära den, knivarna var alldeles för trubbiga. När jag kommit till mitten av steken hade den redan kallnat. När man serverar stekar så ska man få stekkniv till.
Fulla av kött hoppade vi över efterrätten och fortsatte till en pub i närheten där vi beställde in en flaska Prosecco. Det är ganska avslappnande att gå ut i början av veckan, man får alltid sittplats men ställena är aldrig tomma,
Selfie. Det var så kul att träffa Hanna igen. Hanna är finskspråkig så det blev en härlig blandning av svenska, finska och liiiite engelska när orden inte räckte till på ett språk. Ett riktigt språkbad:-)
Det har som sagt ätits mycket gott den här veckan, både hemma och på restaurang. Igår stod Steve för middagen och det blev hans absoluta specialitet, köttfärssås. Han åt den med pasta, jag med stekt vitkål. Steves köttfärssås är den bästa jag någonsin ätit, jag som normalt inte gillar tomatbaserade såser. Den här är tjock och full av smak för han låter den puttra länge, länge, på spisen.
Imorgon ska jag ta tag i min träning igen och har planerat in ett tidigt Body Pump-pass och om musklerna orkar ett pass Body Conditioning vid lunch. Såg också att finska kyrkan inleder sin påskmarknad imorgon och funderar lite på om jag kanske skulle åka dit en sväng mitt på dagen när det inte är så mycket folk (hoppas jag). Steve har följt med ett par gånger men nu vägrar han trängas där mer:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...