20 april 2012

Hamburgermiddag

Idag provade jag ett recept på hamburgersemlor vars ursprungsrecept finns här. De blev riktigt goda (om man inte har något emot kokosmjölsmak:-). Jag fyllde hamburgaren med alla godsaker jag kunde hitta, nötköttsbiff, stekt bacon, ost, stekt ägg, lök, gurka, sallad samt majonnäs. Behöver jag berätta att jag var mätt efteråt. Ni hittar receptet när under.

Hamburgerbröd, 4 st
4 ägg
1 krm salt
50 gram smält smör
1 dl vatten
1 dl kokosmjöl
½ dl bakerix (finns att beställa i LCHFbutiken)
2 msk fiberhusk
2 tsk bakpulver

 Vispa äggen riktigt fluffiga, tillsätt vatten och smör. Blanda alla torra ingredienser och blanda väl med äggsmeten. Låt svälla i 5-10 minuter. Dela degen i fyra bitar och forma med lätt fuktade händer bitarna till runda bullar. Pensla bullarna med uppvispat ägg och strö sesamfrön över. Grädda i 175 grader i 25 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...