5 april 2012

Skärtorsdag

Aaaaah, påsken är här. Inte fel alls med långhelg trots att det inte var många dagar sedan vi kom från semestern. Lägenheten är städad och jag har satt gula ljus i ljusstakarna och gula tulpaner i vasen så lite påskigt känns det. Finns inte mycket eller smakfullt påskpynt här i England och då är det bättre att vara utan. Någonting som jag saknar är Memma, så jäkla gott. De brukar sälja Memma på finska kyrkans påskbasar men glömde helt bort den i år:-( Såg dock Memma på Citymarket i somras så jag får väl köpa en riva när jag kommer hem till sommaren. Nöden har ingen lag:-)

Annars så har jag just njutit av en middag med köttbullar och gräddstuvad savoy- och vitkål. Gillar verkligen kål i alla former.
Nu sitter jag och tittar på en repris av "Come dine with me" (Halv åtta hos mig) och smuttar på ett glas vitt vin. Steve träffar en av sina kompisar på en drink. Han sa att han skulle vara tillbaka senast kl 8...få se om det lyckas:-)
Lägg till bild

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...