21 april 2012

Igårkväll fick fick jag nog av regnet och gick på sen bio och såg Lasse Hallströms senaste film "Salmon fishing in the Yemen" med Emily Blunt och Ewan McGregor. Den var helt bra. Jag skulle säga att Kristin Thomas Scott var bäst i filmen som PR-chef till premiärministern:-).
Nej, om man skulle stiga upp ur sängen då. Vaknade redan kl 8 (så jävla typiskt när man skulle få sova) men har intagit mitt morgonkaffe och läst bloggar i sängen. Jag provar på "periodisk fasta" sedan i onsdags. Det går ut på att man inte äter något i 16 timmar och koncentrerar dagens måltider (2 eller 3, hur ofta man nu brukar äta) under de 8 timmar som man får äta (man kan också göra en periodisk fasta på 24 timmar men det är lite för extremt för mig). Jag har satt mina "ätartimmar" mellan kl 12 och 20. Det går riktigt bra, för det enda jag har ändrat är att jag inte äter frukosten kl 8 som jag brukar utan nöjer mig med en mugg kaffe med grädde som jag faktiskt står mig på ända fram till lunch. Det lär vara mycket effektivt när man vill gå ned de sista envisa kilona, få mer energi eller bygga muskler.

Här får ni några bra länkar med information om periodisk fasta

Fitnessguru
Jonas Bergqvist
LCHF-klubben
56 kilo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...