17 april 2012

Regn och rusk och midsommarblomster

Ja den här femdygnsprognosen ser ju inte alltför rolig ut, snacka om växlande. Man får ofta ta den engelska väderleksprognoserna med en nypa salt men idag har den stämt till punkt och pricka. Morgonen inleddes med regn, sen uppehåll, regn igen, lite hagel för att bytas till strålande solsken vid fyratiden. För en halvtimme kom det en skur igen.
Jag lyckades befinna mig i Clapham Junction för min månatliga massage när det var uppehåll.
Märkte att syrenerna blommar för fullt, 2 månader tidigare än i Norden.

Under min timme på massagebänken hann jag och massören behandla det viktigaste som hänt i våra liv under den senaste månaden. Hon studerar till osteopat (fjärde och sista året nu) och har sina sluttentor som bäst, däremellan jobbar hon så mycket hon hinner. Hon berättade också att hon var till Soho för första gången någonsin för ett par veckor sedan. Hon har bott i London (Clapham Junction) i 10 år men aldrig varit inne till Soho?! Det är verkligen det konstigaste jag hört. Det tar ca 25 min sammanlagt med tåg och tunnelbana att ta sig till Piccadilly Circus. Hon hade varit 45 min försenad till sin träff med kompisen eftersom hon gick vilse i där:-)

Hon hade iallafall haft en mycket kul kväll med både barbesök och dans på ett gaydisko. Hon berättade att hon hade dansat med ett par transor nästan hela kvällen. Only in Soho:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...