30 november 2013

Ny vinterjacka

Nu är lägenheten städad och lite av julpynten framtagna. Jag måste ännu få Steve att ge sig upp på vinden och hämta ner lådan med resten. Vi har ingen stege upp så han stiger på en stol, vidare på värmepannan och sedan häver han sig upp.

Igår köpte jag en ny vinterjacka på, surprise, surprise, Sainsbury's. Jag trodde aldrig att jag skulle hitta några intressanta plagg där men se det gjorde jag. Jag har letat länge och väl efter en ny, lång och tjock vinterjacka till vettigt pris. Den jag har är lite tunn och jag har tröttnat på den grå färgen. Jag var däremot inte beredd att betala nästan 100 pund för en simpel vinterjacka som man tröttnar på efter en eller två vintrar. Den här är petrolblå och kostade 40 pund, som hittat! Den hade huva också men den var kantad med fuskpäls som inte gick att ta bort (försökte klippa bort stråna men det såg för jävligt ut) så då åkte hela huvan i skräpkorgen. Jag vägrar bära fuskpäls för jag tycker det ser så billigt ut när stråna spretar åt alla håll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...